Sidor

torsdag 8 september 2011

Linn Mårdstam

Jag fick ett hedersamt uppdrag. Att göra en illustration till min kompis Linn Mårdstams skiva. Linn har en sällsamt vacker röst och jag älskar hennes musik så det kändes fint att få vara med på ett hörn. Skivan kommer ut i November.

Så var skulle jag börja? Tjej vid flygel?

Tjej som håller flygel?

Tjej med hörlurar?

Blek tjej?

Linn ville ha en gul detalj

Nåt åt detta hållet?


Jag vill ha starka, svarta streck sa Linn och det fick hon. Denna blev slutgiltiga illustrationen. Tack för att jag fick rita Linn!

Damen i fråga spelar och sjunger på öppen scen den 14 oktober under en musikkonferens i Smyrnakyrkan i Göteborg. Dagen efter blir det mer sång och musik i form av detta:


Lyllos dig som kan närvara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar