Sidor

torsdag 16 februari 2012

Posters



I andra året av min konstutbildning här ingår det praktik. Jag tänkte hmmmmm.... Vad ska jag nu hitta på? Vad skulle jag vilja lära mig och vilken arbetsplats kan ge mig det? Jo, något som jag länge velat lära mig är hur jag i mitt bildskapande kan använda datorn mer. Jag är ju inbiten datafobiker och har dragit mig för detta länge. Samtidigt har jag känt en lockelse till det eftersom jag vet hur mycket skoj man kan skapa med dessa skräckinjagande verktyg. Jag funderade på arbetsplatser som skulle kunna ge mig dessa kunskaper och kom fram till: TEGOL! Min makes egna firma. Jag frågade snällt om detta kunde bli min praktikplats och svaret blev jakande. Nu gör jag alltså praktik hos Simon (hemma i vardagsrummet) en dag i veckan. Haha! Det är bäst att jag sköter mig för han ska göra en skriftlig utvärdering av min insats sen när allt är färdigt...

Idag har jag lärt mig lite grunder för att kunna sätta ihop en poster. Jag gjorde en hittepå-affisch till min Mammas 60-årsdag här lite längre fram i vår. Henne ska vi fira stort!

3 kommentarer:

  1. Smart val av praktikplats och vilken tur att du fick platsen hos en så bra handledare!
    Själv tycker jag att jag är otroligt snygg i tårthatt!
    Mamma/Datafobiker

    SvaraRadera
  2. Ja tårthatten kan vara din grej. Allt blir festligt med den på.

    SvaraRadera
  3. Tänk, ljuvliga Lisbeth, blir ju så glad varje gång hennes vackra nuna dyker upp! Jag, eller Arvid, fast jag använder den mest, äger en tårthatt faktiskt! Inköpt på IKEA för ett tag sen. Himla festligt är det!

    SvaraRadera