Sidor

onsdag 22 juni 2011

Å ena sidan...



På svensk mark igen! Vi landade på glamorösa flygplatsen i Säve på måndagens morgon. Den är ett plåtskjul. Lite som i Bernard och Bianca. Igår gick jag hårt ut med svenskheten och spenderade en dag på Ullared. Bästa köpet: USA-sockar. Har inte använt det sen jag var 9 år. Nostalgi-rush!

Hamnade i morse framför föräldrarnas dator och började titta igenom gamla bilder från semestrar och annat. Hittade då dessa två som jag gjorde under bildlärarutbildningen. De handlar om det inre samtalet man har med sig själv. Ska jag göra si eller så? Tragglandet, funderandet, ältandet. Fy så träligt det kan vara. Särskilt när tanken upprepade gånger går i exakt samma bana. Tänka och fundera är en sak. Trivsamt, nödvändigt och oundvikligt. Men när ältandet kommer in i bilden. Då vill jag inte vara med mer. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar