Sidor

tisdag 12 april 2011

Glåd Pask!


Nu är äntligen snart påsken här och jag önskar att ni får en fin sådan genom denna grapefrukts-kärring. Vi åker hem till Sverige och firar påsken med föräldrar, syskon och vänner. När jag var liten älskade jag att gå och påska utklädd som påskakärring. Jag brukade massproducera påskkort och i min denna så tidiga skrivkarriär hade jag fått stavningen av "Glad Påsk" lite om bakfoten. På alla tusen påskkort jag gjort stod det "Glåd Pask". Min storebror upptäckte detta till sin stora förtjusning! Här fanns en superb anledning till ret serverad mitt framför hans känsliga storebrorsnäsa. Som tur är kan jag skratta åt det i dag, men det ska erkännas att det svider ett uns i mitt barndomshjärta då han fortfarande med ett retligt leende på läpparna i påskens högtid hälsar mig: GLÅD PASK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar