Sidor

lördag 28 juli 2012

WEDDING DAY




Tidigt i våras fick jag och Simon ett litet inbjudnings-uppdrag. Det handlade om våra vänner Cara och Thoms bröllop. Jag illustrerade och Simon fixade grafiken. Jag lärde känna Cara under Englandsåren. En dag tog hon med oss till ett fantastiskt ställe som hette Holy Island. Det låg ungefär en timmes biltur bort från Newcastle. Cara hade även bjudit in en vän från Skottland på utflykten. Thom hette han. Vi hade en fantastiskt trevlig dag och några veckor senare fick jag veta att Cara och Thom var ett par. Jag och Simon hade alltså äran att vara förkläden på deras första dejt, men utan att riktigt förstå det då.

Idag gifter de sig. Det är lite tråkigt att inte kunna vara med, för jag har aldrig förr varit på ett bröllop där brudgummen bär kjol... (kilt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar