Sidor

lördag 5 november 2011

Flaskor och hav

I skolan just nu har vi ett projekt där idén är att man skapar konst utifrån en specifik plats. Jag valde en liten strand som jag tycker om. Eftersom de flesta av mina projekt förra året bottnade i någon form av föreställande illustration så ska jag detta år försöka ha lite andra ingångar och våga vara mer abstrakt. Illustrerandet håller jag ändå på med på fritiden. Jag har också tänkt att jag inte behöver vara så fanatisk när det gäller att konstverket ska stå för något specifikt. Det behöver inte vara en symbol för något. Istället vill jag jobba utifrån någon slags magkänsla och sen se vart det slutar. När väl installationen var klar så kunde jag betrakta och uppleva den. 










1 kommentar:

  1. Precis den installationen jag vill ha! Kan man få med humörsvatten, som ändrar färg efter humör?

    SvaraRadera