Sidor

fredag 7 oktober 2011

Min Mamma

Mamma köpte en kalender där framsidan var en plastficka där man kunde sätta in något eget istället för den något tråkiga Lärarkalender-kartongen. Ett tillfälle att välja själv och piffa till sin vardag tänkte hon och jag gick med på att rita något passande till henne. Jag gjorde två varianter, men jag visste vilken hon skulle välja. Mamma är mer Carl-Larsson än retro. Kanske förstår ni att hon valde kaprifolen. Fast att hon valde den kan också bero på hennes besatthet av Kaprifol. Mamma är en blomplockare av rang. Hon skulle kunna plöja hela Bohuslän på Kaprifol om hon bara la manken till. För att inte tala om lupiner. ANDERS! STANNA BILEN- LUPIIIINER! Hemresorna från barndomens släktträffar i Småland kunde ta sin lilla tid då varje dike skulle granskas med lupp efter lupinen. Detta är en sida av min mamma som ibland kan vara lite störig. Fast jag vet också att det är en sida som är ett av många uttryck för hennes outtröttliga engagemang, svårsläckta töst efter jordens skönhet och en adrig sinande livslust. Ja sådan är hon min älskade mor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar